Молитвы святой людмиле чешской: самые сильные

Она взошла в земле Богемской, как Звез­да утренняя, которая, словно предвестница Солнца Правды (сиречь Христа), разогнала лучом веры мрак заблуждения.

Она — перво­цвет весны истинной (сиречь благодати), ибо ведомо, что она первой была прославлена среди святых названной земли.

Еще и денни­цею она может быть названа — ибо светом святости произвела день богопочитания Если же блаженная Людмила как на земле именуется часто первой матерью верных, так и на небе явилась заступницею — то требуют того заслуги ее, чтобы должный от верных воздавался ей почет.

«Слово на память Людмилы, покровительницы Чехии» (чешская рукопись XI в.)

Молитвы святой Людмиле Чешской: самые сильные

Икона святой мученицы Людмилы, хранящаяся в храме свт. Николая в Котельниках

Первое житие святой княгини Людмилы, на­ряду с житием ее внука князя Вячеслава, тоже прославленного в лике святых, составлено во вто­рой четверти X века одним из выдающихся чле­нов славянской миссии — священником Павлом Каихом, который был особенно близок к княже­скому дому. Это житие известно по двум сборни­кам: один из них — это русский «Пролог», а дру­гой представляет собой латинское переложение, созданное в Чехии и найденное, в своем наибо­лее древнем варианте, в той же рукописи, что и Сазавская хроника.

Следуя этому и другим имеющимся письмен­ным свидетельствам, можно в общих чертах вос­становить жизнь благоверной княгини.

Святая Людмила родилась в 860 году, около городка Мельник по одной версии, в граде Пшов (Козьма Пражский), соглас­но написанной в 990-х годах «Легенде Криспиана»   она была родом из племени западных сербов, так называемых пшован дочерью князя Славибора. По политическим соображениям в 874 году она была выдана замуж за чешского князя Борживоя.

Борживой I был крещен при дворе Нитранского (г. Нитра)  князя Святополка святым Мефодием.

Для распространения христианства в землях чехов князь  Великой Моравии Святополк направил святого Мефодия  к Борживою, и здесь уже святой Мефодий крестил его супругу Людмилу и некоторых приближенных князя. Однако, большинство чехов остались язычниками.

В своей столице,  Леви-Градек (северо-западный район современной Праги), Борживой и Людмила вместе со святым Мефодием построили в Чехии первую христианскую церковь — церковь святого Климента (существует до сих пор)

Вместе приняв крещение, благочестивые супруги способствовали распространению Правосла­вия: созидали в своем княжестве храмы, ставили при них священников. В период княжения Борживоя и Людмилы был построен и второй на зем­ле Чешской христианский храм в честь Пречис­той Богородицы, главным пресвитером в котором был известный Павел Каих.

«Видевши, святая блаженная княгине Людмило, все люди земли Чешския во тьме идолослужения погруженныя, усердно потщися ecu просветити тех светом Христовой веры и в созидании храмов Божиих, и в укреплении веры православныя в стране Чешския» [здесь и далее: из «Акафиста святой Людмиле»].

Супружество Борживоя и Людмилы Господь благословил двумя сыновьями и четырьмя (по некоторым сведениям — одной) дочерьми, кото­рых они воспитывали в страхе Божием. В 889 году в возрасте 36 лет Борживой умер, оставив вдовой молодую 29-летнюю княгиню.

  • «Радуйся, понесшая вдовство твое
  •                     благочестно и преславно».
  • «Радуйся, вдовственную твою чистоту
  •                     непорочно сохранившая».

Старший сын княжеской четы, Спитигнев, жил недолго, а младший, Вратислав, вступив на престол после своего брата, правил до 921 года. Супруга Вратислава, Драгомира, была привезена в Чехию с берегов реки Гаволы из языческой стра­ны славян-лютичей из области стодорян.

У Бра­тислава и Драгомиры было двое сыновей — Вя­чеслав и Болеслав, которые совсем не лоходили один на другого: сколько Вячеслав характером и делами напоминал доброго отца своего, покрови­тельствовавшего христианской вере, столько в Болеславе отразились качества нечестивой Драгомиры. Воспитание Вячеслава, который по пра­ву первенства должен был наследовать престол, князь Вратислав поручил благочестивой матери своей — святой Людмиле. Воспитанием же Бо­леслава занималась Драгомира, пожавшая в свое время горькие плоды своих наставлений.

Ненавидя свекровь, княгиня Драгомира при жизни мужа не дерзнула предпринять против нее ничего серьезного. Блаженная Людмила, невзирая на все козни невестки, соблюдала внука своего Вячеслава в законе христианском и научила его чтению священных книг.

Чувствуя приближение кончины, князь Вратислав хотел еще при жизни утвердить юного Вячеслава на прародительском престоле. Он созвал всех своих именитых князей, епископа и клир церковный в соборный храм Пречистой Богородицы и после Божественной службы возвел отрока на ступени алтаря.

Епископ благословил юного Вячеслава словами: «Господи Иисусе Христе, благослови отрока сего, как благословил Ты праведных Авраама, Исаака и Иакова и как увенчал Ты равноапостольных царей Константина и Елену».

И молитвами святительскими возрос в благодатной вере отрок под сению своей бабки.

  1. «Радуйся, внука твоего, святаго князя Вячеслава,
  2.                   в истинах веры воспитавшая».
  3. «Радуйся, яко тебе за сие уготовано
  4.                   сокровище вечных благ».

В 921 году князь Вратислав скончался, и власть перешла в руки несовершеннолетнего отрока Вячеслава.

Могущественные вельможи, пользуясь юным возрастом своего государя, назначили регентшей мать его Драгомиру и воздвигли против него крамолу, так как сильно еще было влияние язычников, которые старались одолеть христианство в Чехии.

Орудием этих нечестивых целей они избрали не отставшую от языческих обычаев Драгомиру, и на главу святой Людмилы обрушились все ведомые и неведомые несчастья.

Но блаженная Людмила, довершив благочестивый труд свой и видя внука своего уже воцарившимся, удалилась на покой в город Тетин, где доживала преклонные годы в молитве, рукоделии и благотворении. Сохранившиеся памятники письменности изображают княгиню Людмилу как жену глубоко и горячо верующую, милосердную и сострадательную.

  • «Радуйся, яко сиротам и вдовицам ты ecи была
  •                  мать и читательнице;
  • Радуйся, и нищим ты ecи была милостивая
  •                                                             подательнице и обидимых благая защитнице».
  • «Радуйся, сердце твое на прошение и нужды
  •                                      приходящих к тебе открывала ecи;
  • Радуйся, странники и нищие питала еси».

Начало княжения Вячеслава было омрачено трагедией: мать юного князя Драгомира велела умертвить благоверную княгиню Людмилу. Двое убийц были посланы ею на княжеский двор в Тетин. В ночь с 15 на 16 сентября, выломав двери дворца, они ворвались в покои блаженной старицы.

«Так ли помните все мои благодеяния?» — спросила княгиня, но изверги, не внимая речам ее, накинули петлю на  шею святой мученицы. «Лучше поразите меня мечом, — смиренно просила Людмила, — чтобы вместе с мучениками пролить мне кровь за Христа». Но убийцы знали, что пролитие крови у христиан было непременным условием для признания мученичества, поэтому задушили княгиню.

Это случилось в субботу, в первом часу ночи. Было ей тогда от роду 61 год. Душа мученицы отлетела в вечные селения, тело же ее было погребено без церковного отпевания под городской стеной Тетина. Но Господь прославил место погребения своей угодницы многими чудесами: каждую ночь над тем местом являлись горящие свечи.

Один слепец прозрел, когда прикоснулся земли с могилы святой Людмилы.

  1. «Радуйся, блаженная Людмило, от злых боляр
  2.                                                    схваченная и вервием удавленная по вые твоей;
  3. Радуйся, яко таковым образом угодившая Богу,
  4.                  пострадавшая мученически».
  5. «Радуйся, яко тобою дивен Бог во святых
  6. Своих является».
  7. «Радуйся, яко мощи твоя прослави Господь
  8.                     нетлением благодатно».
  9. Услышав о таковых чудесных знамениях, внук святой Людмилы Вячеслав совершил перенесение ее мощей в Прагу и положил их в церкви святого Георгия, где и ныне от них происходит много знамений и чудес.
  10. По свидетельству епископской записи в мартирологии, перенос мощей на знаменитое, освященное место, каковым в то время был Пражский град, был не только символом, но и условием прославления святой.

Почитание святой мученицы Людмилы быстро росло. Официально ее святость признана в 1143—1144 годах. Немного позже в престолы некоторых чешских храмов были помещены частицы мощей святой мученицы.

В период где-то с 1197-го по 1214 год епископ Даниэл II благословил писать иконы святой Людмилы наряду с иконами других чешских покровителей.

Во времена Карла IV над ракой благоверной княгини было сделано надгробие.

В 1981 году была отворена рака святой Людмилы, где рядом со святыми мощами обнаружили белую шелковую ткань с геометрическим узором, весьма вероятно, это был повой, которым знатные жены покрывали голову.

На иконах святую Людмилу изображают в длинном платье, голова ее покрыта повоем, иногда княжеской шапкой. Главным ее атрибутом является спускающийся на шею повой, на некоторых иконах — веревка. Все это символы ее умучения. Есть редкие иконы, на которых святая изображена с чашей, наполненной виноградом. Часто святую Людмилу изображают вместе с малолетним Вячеславом, которого она учит.

  • Святая Людмила, первая чешская святая и мученица, стала покровительницей своей родной земли (часто ее называют «matka ceske zeme»), а также покровительницей бабушек, матерей и христианских воспитателей и учителей.
  • По установившейся с древних времен церковной традиции, днем памяти святых считается обычно день их кончины, а что касается мучеников — то это уже почти правило.
  • День памяти святой мученицы благоверной княгини 
  • Людмилы Чешской празднуется Церковью 16/ 29 сентября.

Тропарь, глас 4

Оставльша тьму идолослужения и с горячей любовию прияв свет Православныя веры Христовы, явися ты, святая Людмило, яко звезда утренняя, и светом святости твоея истинный день Богопочитания в Чешстей зимли начав.

Кондак, глас 4

Светло во страдании твоем возсияла еси, страстотерпице, от кровей твоих преиспещерена, и яко красная голубице к небеси возлетела еси, Людмило, тем же моли присно за чтущия тя.

Молитва

О, святая угоднице Христова, мученице княгиня Людмило, первоугоднице Чешския страны и стольнаго града Праги украшение, теплая о нас пред Богом молитвеннице, се мы, многогрешнии, смиренно припадая, молим тя: не попусти нам погибнути в тине грехов наших, но вознеси о нас моление ко Господу, да помилует нас и дарует на покаяние.

О, преблагая мати Людмило, не забуди посещати чад твоих, сице бо и преставилася еси от нас в небесныя обители.

Вкупе же и со святым мучеником и внуком твоим Вячеславом, егда подрасте отрок Вячеслав, отец его, твой же сын, по обычаю того времени испроси Епископа и иереев со всем причтом церковным призвати на него благословение Божие.

Епископ, отслужив в церкви Пресвятыя Богородицы и постави отрока на ступени храма, и благослови его тако: «Господи Боже Иисусе Христе, благослови сего отрока, якоже благословил еси праведных Твоих, Авраама, Исаака и Иакова, и венчай его, якоже венчал еси православных царей, равноапостольных Константина и Елену».

Тако же и ты, святая праматерь его, испроси и нам, грешным, Божие благословение на чада наша и на всех нас, да и мы, многогрешнии, возблагодарим Господа за подаяние Его благодати. Да купно с тобою прославим Отца и Сына и Святаго Духа и твое великое заступление о нас во веки веков. Аминь.

По материалам издания: Святые Чешских земель и Словакии. — М. Издательство свв. Кирилла и Мефодия, «Ковчег», 2003. — 64 с.

Читайте также:  Молитвы авраамию болгарскому: самые сильные

Акафист святой мученице Людмиле, княгине Чешской

Статья на сайте «Pravoslavie.ru» о чуде, сотворенном  по молитвам святой мученице Людмиле, которое произошло в нашем храме.

Автор фотографий: Владимир Поморцев

Молитвы святой Людмиле Чешской: самые сильные Общий вид усыпальницы святой Людмилы. Молитвы святой Людмиле Чешской: самые сильные Ковчег с частицей мощей святой мученицы Людмилы, Княгини Чешской. Молитвы святой Людмиле Чешской: самые сильные Надгробие святой Людмилы работы Петра Парлера и его мастерской. XIV век. Молитвы святой Людмиле Чешской: самые сильные Молитвы святой Людмиле Чешской: самые сильные Базилика святого Георгия (Прага), в которой хранятся мощи святой мученицы Людмилы. Молитвы святой Людмиле Чешской: самые сильные Смерть святой Людмилы. Скульптор Эмануэль Макс. 1845 год. Молитвы святой Людмиле Чешской: самые сильные Святой Вацлав и святая Людмила. Фрагмент иконостаса кафедрального собора святых Кирилла и Мефодия в Праге. Молитвы святой Людмиле Чешской: самые сильные Поздне-готическая (XIV-XV вв.) фреска с изображением святой мученицы Людмилы. Святая Людмила. Фреска неизвестного художника в часовне святой Людмилы в базилике святого Георгия в Пражском Граде. Молитвы святой Людмиле Чешской: самые сильные Святая Людмила принимает крещение от святого Мефодия. Скульптор Карел Покорный. 1935 год.

Источник: https://pccs.ru/927-2/

Мученица Людмила — покровительница бабушек

Угадайте, какую святую на ее родине считают покровительницей… бабушек. Нет, она не дожила до преклонных лет, хотя возраст, в котором закончился ее земной путь, – около 60 лет – в те времена считался очень даже почтенным. И внуков у нее было не так чтобы очень много.

Причем один из них явно не удался, впрочем, бабушкиной вины в том не было, ее от воспитания этого внука отстранили. Зато другой, которого она вырастила и воспитала, стал великим правителем, прославленным в лике святых, много сделавшим для религиозного просвещения своего народа.

Нет, это не равноапостольная Ольга – хотя во многом судьбы этих двух святых женщин схожи. Святая мученица благоверная княгиня Людмила Чешская жила всего на полвека раньше Ольги.

Происхождение и точная дата рождения той и другой неизвестны.

Обе стали христианками в зрелом возрасте, намного пережили своих мужей, правили за малолетних детей, с которыми не нашли общего языка, но зато смогли оказать благое влияние на внуков.

Житие святой Людмилы было написано в середине Х века священником Павлом Каихом, близким к княжескому дому. Рукопись жития не сохранилась, а его содержание известно по русскому «Прологу» и латинским переложениям, составленным в Чехии и вошедшим в «Сазавскую хронику». Согласно этим источникам Людмила родилась около 860 г.

По наиболее правдоподобной версии историографа Козьмы Пражского, она была дочерью Славибора, князя пшован – народа, жившего к северо-востоку от чешских земель. Предположение о сербском происхождении Людмилы менее вероятно, в латинских рукописях указывалось, что она была взята мужем «de gente sua» — из своего, то есть близкого, рода.

Кроме того, одним из самоназваний пшован было и сербы (srbove).

Молитвы святой Людмиле Чешской: самые сильные

В IX в. земли чешского племени – всего-навсего крепость Борживоя Леви-Градец и ее окрестности — входили в состав Великой Моравии. Борживой, будучи вассалом моравского князя Сватоплука, участвовал в его борьбе против восточно-франкского короля Людовика II Немецкого.

В качестве награды он был признан независимым «князем всех чехов» и получил в дар земли, на которых впоследствии была построена столица современной Чехии Прага. Относительно крещения супругов славянский и латинский варианты жития расходятся.

Латинские памятники упоминают об обращении Борживоя в христианство еще до женитьбы, «Пролог» утверждает, что это произошло «егда же быста вкупь» (вообще славянское житие святой Людмилы – в отличие от латинского — не ограничивается скупым изложением фактов, а старается подчеркнуть благочестие княгини).

Как бы то ни было, врозь или вместе, супруги приняли святое крещение в моравской столице Велеграде от равноапостольного Мефодия не позднее 885 г.

Возможно, первоначально их крещение (или одного только Борживоя) носило добровольно-принудительный характер, связанный с политической необходимостью.

  Однако под влиянием проповедей святого Мефодия они искренне уверовали во Христа и вернулись в свои земли с намерением просветить чешский народ и обратить его к истинной вере. В Леви-Градце ими был заложен первый в Чехии христианский храм – церковь св. Климента.

Как и спустя столетие на Руси, обращение чешского народа в христианство носило достаточно жесткий характер. Борживой приказал уничтожать капища, запретил совершение языческих обрядов, что вызвало недовольство жрецов, подстрекавших поданных князя к неповиновению.

Спустя некоторое время вспыхнуло восстание, которое возглавил родственник Борживоя князь Стоймир. Вернув себе власть с помощью князя Сватоплука, Борживой вынужден был отказаться от дарованной ему самостоятельности Чехии и смириться с прежним положением вассала.

Около 889 г. князь Борживой умер, оставив после себя несколько дочерей и двоих малолетних сыновей – Спытигнева и Вратислава.

Это был критический момент для чехов: поведи себя Людмила, принявшая власть де факто, неправильно – и на этом существование династии Пршемысловичей закончилось бы. Однако ей удалось выстроить политические отношения с моравским князем и удержать Чехию для своих сыновей.

После смерти Сватоплука в 894 г. начался распад Великоморавской державы, и Чехия снова вышла из ее состава – чтобы тут же попасть под влияние немецкого короля Арнульфа.

За несколько лет своего регентства Людмила совершила еще одну крайне важную вещь: сохранила в Чехии славянское богослужение. После смерти святого Мефодия его ученики были изгнаны из Моравии, вся Богемия испытывала сильное влияние Римской церкви.

Однако стараниями Людмилы, а затем ее внука Вацлава (Вячеслава) в Чехии сохранялось определенное религиозное равновесие, и уже в X в. аббатиса Млада сумела добиться независимости Пражского епископства от Регенсбургского диоцеза. Славянское богослужение в Чехии продолжалось до начала XII в., и даже в XIV-XV вв.

важную роль в духовной жизни страны играл Эмаусский монастырь, где служили «на слованех».

Именно стремление к возрождению богослужения на славянском языке стало одной из главных причин гуситских войн XV в. Гуситы искали союза с Восточной Церковью, и только завоевание Константинополя турками привело к тому, что переговоры были прерваны и гуситы обратились к союзу с немецкими протестантами.

Касательно правления сыновей Людмилы хронисты сильно противоречат друг другу – документальных свидетельств этого периода почти не сохранилось. Старший сын Людмилы Спытигнев правил Чехией приблизительно 20 лет.

После его смерти на трон взошел младший – Вратислав, человек добрый и религиозный, но слабохарактерный, во всем потакавший своей жене Драгомире, происходившей из языческого племени лютичей.

Выйдя замуж за Вратислава, Драгомира вынуждена была принять христианство, однако, судя по всему, крещение было для нее лишь необходимой формальностью. Исторические хроники описывают ее как женщину властолюбивую, жестокую и необузданную в своих желаниях.

Зная нрав жены, Вратислав поручил воспитание своего главного наследника Вацлава Людмиле, чем Драгомира была крайне недовольна.

Оставшегося с ней младшего сына Болеслава, будущего убийцу собственного брата, она растила по своему подобию.

Вратислав умер молодым, сыновья его были еще слишком малы, и по решению сейма (или, что более вероятно, — германского сюзерена) до совершеннолетия Вацлава власть должна была оставаться у обеих княжеских вдов – Людмилы и Драгомиры.

Преследуемая невесткой, Людмила добровольно сложила с себя бразды правления и вместе с Вацлавом удалилась в пшованский замок Тетин. Главным ее занятием было воспитание внука в духе христианства и благотворительность. Свои личные средства Людмила тратила на помощь бедным, больным, вдовам и сиротам, а также на строительство новых церквей.

Любовь народа к Людмиле и ее влияние на Вацлава настолько раздражали Драгомиру, что она решила избавиться от свекрови – хотя с политической точки зрения Людмила ей ничем не угрожала.  В ночь на 16 сентября 921 г. («Пролог» даже сообщает точное время – «в первый час нощи») подосланные Драгомирой убийцы, придворные Тунна и Гоммон с подручными, ворвались в дом Людмилы и задушили ее.

Латинские источники упоминают в качестве орудия убийства веревку, однако на иконах святая Людмила чаще всего изображается с головным убором (ушев или повой), которым, по источникам славянским, и была задушена.

Дело в том, что убийство женщины, сопровождавшееся срыванием с нее головного убора, а тем более этим самым головным убором считалось у славян крайне унизительным – что и нужно было Драгомире.

Похоронена Людмила была не в церкви, а под стеною города – еще одно унижение. Чудесным образом на могиле мученицы каждую ночь появлялась зажженная свеча, а некий слепец прозрел, лишь прикоснувшись к земле, в которой лежала княгиня.

Придя к власти, князь Вацлав перенес останки своей бабушки в Прагу, в базилику св. Йиржи (Георгия), к которой впоследствии была пристроена специальная капелла.

Практически сразу Людмилу начали почитать святой, по молитвам у ее гробницы происходили всевозможные чудеса, но для канонизации церковь требовала чуда «официального». В 1100 г. аббат Виндельмут предложил пражскому епископу Гержману проверить святость Людмилы.

На покрывале, снятом с мощей, провели испытание огнем. Свидетели подтвердили, что покрывало не загорелось, после чего мученица Людмила была прославлена в лике святых.

После пожара в середине XII в. недобросовестный немецкий архитектор, занимавшийся восстановлением базилики, тайно вывез в Германию и распродал часть мощей. Однако после того как архитектор и его покупатели погибли при загадочных обстоятельствах, родственники святотатца вернули мощи мученицы в Прагу. В конце XIV в. над могилой Людмилы было воздвигнуто каменное надгробие с изваянием святой.

Святая Людмила почиталась одной из покровительниц чешской земли, однако в настоящее время (знаю это как человек, достаточно долго живший в Чехии) это имя, такое распространенное в России, стало здесь редким. Современная Чехия позиционирует себя как светское государство и уделяет религии удручающе малое внимание.

Многие католические костелы превращены в музеи и концертные залы, а действующие, в том числе и неоготический костел св. Людмилы, зачастую стоят пустые.  Базилика св. Йиржи также является музеем, а капелла св. Людмилы закрыта решеткой и открывается только раз в году, в день памяти святой – во время совершения католической мессы.

Не так давно и с огромным трудом представители Чешской Православной Церкви добились разрешения проводить литургию и читать акафист святой в день ее памяти по юлианскому календарю. Но простому паломнику помолиться у раки святой невозможно – или почти невозможно.

Может быть, созданному недавно в Праге Православному Благотворительному Фонду святых Вячеслава и Людмилы и Чешских удастся изменить ситуацию к лучшему.

  • Святая мученице Людмило, моли Бога о нас…
  • Святой Вацлав, князь земли чешской…

Источник: https://www.pravmir.ru/muchenica-lyudmila-pokrovitelnica-babushek/

Людмила Чешская

Ирмос: Утверждей вначале Небеса разумом, и землю на водах основавый, на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди, яко несть свят, паче Тебе, Едине Человеколюбче.

  Святая мученице, Людмило, моли Бога о нас.

Ангели светлии сретили на воздусе душу твою пресветлую, страданием невинным убеленную, молитвою преукрашенную, любовию озаренную, песнь Богови поющею: свят еси, Господи, и поет Тя дух мой.

Святая мученице, Людмило, моли Бога о нас.

Яко звезда огненная, яко Ангел пресветлий вознеслася еси душа твоя на Небеса, Людмило, преозаренная благодатию Святаго Духа, поющая: Свят еси, Господи, и поет Тя дух мой.

Слава: Молимся ти, Людмило славне, помолися за мир ко Владыке, и помоги всем, помощи чающим, утеши скорбящих, возрадуй унывающих, да вопиют и они ко Господу: Свят еси, Господи, и поет Тя дух мой.

И ныне: Ублажаем Тя вси, о Богомати, яко Матерь Бога нашего, якоже прорекла еси, и поем Тя с Людмилою мученицей, и Господу зовем: Свят еси, Господи, и поет Тя дух мой.

Песнь 4

Ирмос: Ты моя крепость, Господи, Ты моя и Сила, Ты мой Бог, Ты мое Радование, не оставль недра Отча, и нашу нищету посетив, тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Читайте также:  Песчанская икона божией матери: в чем помогает, значение

Святая мученице, Людмило, моли Бога о нас.

Честна пред Господем смерть твоя, мученице, бысть, за неяже венец прияла еси, венец нетленный, темже молися ко Господу, да подаст и нам венцы Царствия, да поем Ему присно: слава силе Твоей, Господи.

Святая мученице, Людмило, моли Бога о нас.

Егда убивающие тя проклинали тя, ты их благословляла, якоже Христос, Емуже все житие твое посвятила еси; темже сподоби и нас, внегда скорбни будем, пети Владыце: слава силе Твоей, Господи.

Слава: Несть бози идоли ваши, — рекла еси, Людмило, сродником твоим, жаждущим отвратити тя от веры истинная, за неяже и смерть прияла безвинную, — но Един Бог Есть, Бог Свят, Емуже Церковь Христова взывает: слава силе Твоей, Господи.

И ныне: Исповедуем вси Тя, Пречистая Дево Марие, Истинною Богородицею, Носившею во чреве Бога Истиннаго, Приявшего плоть от Тебе и неложно воплощься на земли Жившаго, и Распятаго, и Воскресшаго, вопиюще Ему с Людмилою: слава силе Твоей, Господи.

Песнь 5

Ирмос: Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете Незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тьма окаяннаго, но обрати мя, и к свету заповедей Твоих, пути мои направи, молюся.

Святая мученице, Людмило, моли Бога о нас.

Царю Небесному, Егоже зриши ясно, помолися, Людмило, за всех, помощи чающих, и спаси из глубины отчаяния всех гибнущих, и подай покой всем зовущим: Господи Боже наш, мир даждь нам.

Святая мученице, Людмило, моли Бога о нас.

Егоже всю жизнь свою пресветлую жаждала зрети, и служити Ему верно, ныне зриши ясно, Того моли, Людмило, спасти мир наш от злобы диаволи, от вражды и разделений, и даровати спасение поющим: Господи Боже наш, мир даждь нам.

Слава: Людмило, Божия агнице, зря ныне Агнца лицем к лицу и наслаждаяся общением сим, не забуди нас грешных, заблуждших во вражде, не ведущих пети: Господи Боже наш, мир даждь нам.

И ныне: Южики твои, Людмило, заклаша тя якоже агницу, незлобие и веру твою зря; темже молися о нас с Пречистой Девой Богородицей и всеми святыми, глаголющи: Господи Боже наш, мир даждь нам.

Песнь 6

Ирмос: Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся: к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

Святая мученице, Людмило, моли Бога о нас.

Древо крестное спасе весь род человеческий силою Распятаго на нем Христа Бога нашего, темже, лобызающе и, вопием с Людмилою, крест свой смиренно понесшей: яко пророка Иону спаси нас, Господи.

Святая мученице, Людмило, моли Бога о нас.

Молитву непрестанную стяжала еси к Богу, хождаше пред Ним, якоже Енох, нощеденно, темже научи нас молитве истинней, да, обратившись к покаянию, умолим Бога за мир, глаголюще: яко пророка Иону спаси нас, Господи.

Слава: Исповедав Господа пред всеми, исповедана быв Господом пред Ангели, венец приявши радости светлый, уневестилася Господу, Егоже чаявши всю жизнь свою зрети, вопияла выну: яко пророка Иону спаси нас, Господи.

И ныне: Людмило богославная, твою память празднующе светло, воспоминаем страдания твоя, и дивимся кротости твоей, и молим ти ся: молися к Богородице, да простит нам беззакония наша, да молится ко Господу о нас, поющих: яко пророка Иону спаси нас, Господи.

Кондак, глас 6

От небес прияла еси любовь Божию, темже убита была еси от сродников, о Людмило пресветлая, молися о всех нас, верно чтущих тя.

Икос

Агницу непорочную, Людмилу, вернии, на небесех зряще, молящуюся за ны непрестанно, вси воспоим: Радуйся, себе в жертву Богу принесшая; радуйся, со Ангели на небеса вшедшая. Радуйся, мира Христова благоухание; радуйся, Божественными добродетельми осиянная.

Радуйся, теплая предстательнице наша пред Богом; радуйся, вознесенная к Небесным чертогом. Радуйся, верных молитвам внимающая; радуйся, всякое желание благое исполняющая. Радуйся, праведнице, питавшая всех алчущих, радуйся, благой любовию утешавшая всех плачущих.

Радуйся, яко злато в горниле, очищенная; радуйся, Небесной славы причащенная. Радуйся, святая мученице Людмило, Богу и людем Его милая.

Песнь 7

Ирмос: Превозносимый отцев Господь пламень угаси, отроки ороси, согласно поющия: Боже, благословен еси. Святая мученице, Людмило, моли Бога о нас.

Молящуюся тя зря к Богу ныне, Людмило, радуется Церковь Чешская, радуемся и мы, яко обретохом предстательницу верную, дарующую нам радость Небесную, и зовем вси к Богу, Давшему нам тя: Боже, благословен еси.

Святая мученице, Людмило, моли Бога о нас.

Одеваяся днесь, яко ризою, светом; облачаяся днесь во Христову любовь, помяни, Людмило, мир твой, воспомяни о твоих сестрах и братиях, соедини их всех во едино и сподоби пети Господу: Боже, благословен еси.

Слава: Лесть бесовскую отгнала еси, о Людмило непорочная, и служила еси Богу всею жизнию своею, и любила Его всем сердцем и душою всею, и Ему одному прилеплялася, темже сотвори, да деем то же и мы, всегда в себе вопиюще: Боже, благословен еси.

И ныне: Изрядно же о Тебе, о Преблагословенная Марие, благодарим Бога нашего, Ты бо заступница есть всем нам, и земле Русской покров, спаси нас, Тебе зовем, яко Матерь всех Владыки, и научи нас пети Богу, с Людмилою купно: Боже, благословен еси.

Песнь 8

Ирмос: Седмерицею пещь халдейский мучитель богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки. Святая мученице, Людмило, моли Бога о нас.

Божественный славы сподобилася еси, о Людмило мученице, и наслаждаешися днесь любовью Божией, ее же чаяла имети в себе; темже молися о нас, да возлюбим друг друга и, единомысленно исповедающе Отца и Сына и Святаго Духа, воспоем: Господа пойте, дела, и превозносите во вся веки.

Святая мученице, Людмило, моли Бога о нас.

О Людмило, мученице светлая, имущая одежду брачную святу, благоухающая неизреченно, добродетельми Божественными осиянна, преукраси ими и нас, да от всего сердца воспоим: Господа пойте, дела, и превозносите во вся веки. Благословим Отца и Сына и Святаго Духа, Господа.

Слава: Глаголы наша внуши, Господи, якоже внял еси древле званию триех отроцев в пещи Вавилонстей, и подаждь нам любовь и сострадание, мир и радость с кротостию, молитвами святой мученицы Людмилы, зовущей: Господа пойте, дела, и превозносите во вся веки.

И ныне: Ангели служат Ти, Пресвятая, умы быстролетнии, песнь Трисвятую Богови воспевающие и славящие Тя непрестанно, яко Матерь Божию, Заступницу нашу, поющии: Господа пойте, дела, и превозносите во вся веки.

Песнь 9

Ирмос: Ужасеся о сем Небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски, и чрево Твое бысть пространнейшее Небес. Тем Тя, Богородицу, Ангелов и человек чиноначалия величают.

Святая мученице, Людмило, моли Бога о нас.

Окорми нас, Людмило, настави на путь истинный, научи нас оправданием Христовым, яже исполнив в житии своем, освященной соделалася; даждь нам мудрость и силу, да познаем Божию правду, да восславим Бога и Богородицу в песнех величаем.

Святая мученице, Людмило, моли Бога о нас.

Не забуди нас, Людмило, людям бывшая милой в земной жизни твоей; предстоя престолу Божию, ходатайствуй о нас, да предстанем мы престолу сему страшному неосужденно, и да дерзнем воспети тамо Его Матери: Богородицу в песнех величаем.

Слава: Ангельскую песнь воспевая днесь Богу на Небесех, научи и нас молитве истинней, не остави нас грешных, но в бедах заступи, в унынии посети, в болезни исцели, в беззакониях обрати, о Людмило, да поминающе житие твое выну, зовем Богоотроковице: Богородицу в песнех величаем.

И ныне: Славим вси Бога, Создавшаго нас и Даровавшаго нам тя, Людмило, во предстательство, да спасены будем вси, да узрим лик Его, да будет на челах наших имя святое Его, и да поим со Ангелы Матери Его: Богородицу в песнех величаем.

Светилен

Радуйся, Людмило благодатная, ты бо всю страну Чешскую осветила светом Православия, прияла же смерть за Господа, вознеслася душою же на Небеса, и ныне нам помогаешь еси.

Источник: http://rublev.com/sviatye/ljudmila-cheshskaja/molitvy

Мученица Людмила, святая княгиня-покровительница Чехии

[h2]Акафист святой мученице благоверной княгине Чешской[/h2] Кондак 1 Избранная Богом от иновернаго языческаго рода Чешскаго, призванная в язык свят, служительнице новыя благодати святая всехвальная мученице Христова Людмило, во страдании твоем мученический венец приявшая от руки Вседержителя нетленный, и со Ангелы ныне предстоя Его престолу, песньми восхваляем тя любовию, угоднице Христова, молимтися, яже молитвами твоими от вечных мук, бед и скорбей свобождай ны, зовущия: Радуйся, блаженная княгине Людмило, святая мученице и молитвеннице о душах наших.

Икос 1 Ангелов сожительнице и человеков заступнице воистину явилася еси, мученице Людмило достохвальная, благоволением всех Творца Христа Бога именуемая, Егоже возлюбила еси и за Негоже пострадала еси даже до смерти, во исповедании непоколебимем, темже приими от нас сия хваления: Радуйся, скорби многия за Имя Господне приявшая; радуйся, венцом исповедническим от Бога украшенная. Радуйся, мучеников совсельнице; радуйся, веры христианския небоязненная проповеднице. Радуйся, тленное богатство свое раздаяше нишим; радуйся, за еже нетленное обретшая на небеси. Радуйся, душу свою Христа ради погубившая, воеже спасти ю; радуйся, аки светило, во тьме нечестия преславно возсиявшая.

Радуйся, блаженная княгине Людмило, святая мученице и молитвеннице о душах наших.

Кондак 2 Видя Христос Господь душу твою, ко приятию семени слова Божия чистотою и милостынею предуготованную, светом познания Своего просвети тя, блаженная Людмило, твоими добродетельми благоутробно спасаемых части сотвори тя общницу в Небесном Царствии, идеже со Ангелы поеши Пресвятей Троице песнь: Аллилуиа.

Икос 2 Разум Богопросвещенный даровася тебе, святая мученице Людмило, имже ясно проразумела еси тщету ушепагубную зловерия невестки своей, хотящей погубити тя. Ты же ведящи сие, удалившись во град Течин, укрытися спасения ради души твоея, Христа же взыскати потщалася еси вседушно.

Темже взываем ти: Радуйся, блаженная последовательнице Христова; радуйся, любительнице заповедей Его приискренняя. Радуйся, всемогущую силу благодати Христовой познавшая; радуйся, лютаго демонскаго рабства избегшая. Радуйся, богатство земное ни во чтоже вменившая; радуйся, от юности идолослужение презревшая.

Радуйся, руками убогих сокровища твоя горе предпославшая; радуйся, идолослужительныя люди к истинному Богу призвавшая.

Радуйся, блаженная княгине Людмило, святая мученице и молитвеннице о душах наших.

Кондак 3 Сила благодати Божией осени тя, блаженная Людмило, егда приясте святое крещение со супругом твоим Боривоем, князем чешским, во имя Отца и Сына и Святаго Духа. Тояже сила Божия осени тя ко благочестию и научи тя славити Единаго Бога и воспевати Ему: Аллилуиа.

Икос 3 Имея неоскудное милосердие ко всякому Человеку, но и более к присным, святая блаженная княгине Людмило, ты, в страсе Божием воспитывая чада твоя, явилася еси доброй праматерью внука твоего, святаго князя Вячеслава, воспита его в благочестии: помози и нам, мученице Христова, прейти сие земное поприще во благом делании, да величаем тя звании сими: Радуйся, блаженная мати Людмило, мученице Христова; радуйся, понесшая вдовство твое благочестно и преславно. Радуйся, после смерти князя, супруга твоего, с полною преданностию воле Божией предавшаяся; радуйся, и нам помощнице явися в скорбех наших. Радуйся, и в нуждах наших обратитися к Богу нас научающая; радуйся, внука своего святаго князя Вячеслава в истинах веры воспитавшая. Радуйся, яко и он приял мученическую кончину якоже и ты, праматерь его; радуйся, яко тебе за сие уготовано сокровище вечных благ.

Радуйся, блаженная княгине Людмило, святая мученице и молитвеннице о душах наших.

Читайте также:  Икона даниила московского: в чем помогает, значение

Кондак 4 Бурею одержима помышлений злобных, нечестивая невестка твоя смятеся зело, увидев тя верную быти рабу Христову, в вере и благочестии просвещающую страну Чешскую и низлагающую идольския храмы и созидающую славословити Трисвятое имя Божие и пети хвалебную песнь Тому: Аллилуиа.

Икос 4 Слышавши от святаго равноапостольнаго Мефодия, Архиепископа Моравийскаго, слово о чистоте, посте, молитве и о всех добродетелях, христианам подобающих, прияла еси в сердце свое, и за сии добродетели твои возлюби тя Господь и даде ти крепость и силу. Темже и нас научи, блаженная Людмило, заповеди Господни исполняти и тебе величати: Радуйся, усердная слушательнице словес Божественных; радуйся, ревностная исполнительнице закона Христова. Радуйся, ниву сердца твоего очистившая от терния душевредных страстей; радуйся, оросившая ю слезами покаяния. Радуйся, вдовственную твою чистоту непорочно сохранившая; радуйся, воздержанием, молитвою и мученическим подвигом Богу угодившая. Радуйся, страданием сочетавшаяся Христу, ради нашего спасения от бед и скорбей, веру и любовь к тебе имущих.

Радуйся, блаженная княгине Людмило, святая мученице и молитвеннице о душах наших.

Кондак 5 Боготечною звездою явилася еси святая княгине, мученице Людмило, егда, боготканною одеждою святаго крещения облекшеся и нетленною пищею пречистаго Тела и Крови Христовы духовно укрепльшеся, прилепилася еси всем сердцем твоим ко Единому Иисусу: темже вся страна Чешская, просвещенная тобою едиными усты поет Богу: Аллилуиа.

Икос 5 Видевши, святая блаженная княгине Людмило вся люди земли Чешския во тьме идолослужения погруженныя, усердно потщися еси просветити тех светом Христовой веры, и в создании храмов Божиих, и в укреплении веры православной в стране Чешской, и заповеда нам воспевати и величати тя тако: Радуйся, яко тобою просветися страна языческая; радуйся, мудрыми твоими глаголы поучавшая люди оставити тьму языческого нечестия. Радуйся, яко от Бога токмо, а не от человек, утешение в скорбех искати и нас научающая; радуйся, и внука твоего Вячеслава, якоже Ольга Владимира, научившая поклонятися единому и истинному Богу. Радуйся, ум твой горе имевшая; радуйся, сердце твое жилище Святаго Духа соделавшая. Радуйся, Христу Богу человеколюбцу всю себя предавшая; радуйся, первая от земли Чешския к лику святых причтенная.

Радуйся, блаженная княгине Людмило, святая мученице и молитвеннице о душах наших.

Кондак 6 Проповедникам духоносным Апостолом подражавши, блаженная Людмило славная княгиня, твоими слезными молитвами оросила и облагоухала еси вся грады и веси близлежащия града Праги, приводящи елико мощно те люди к вере Христовой и поучающи их воспевати Единому в Троице славимому Богу: Аллилуиа.

Икос 6 Возсияла еси паче солнца добродетельми твоими во граде Праге, и была еси материю княгинею для возлюбленных чад Церкви Православной, милосердная и досточудная угоднице Христова блаженная мати Людмило, сердце же свое на прошение и нужды приходящих к тебе милостиво открывала еси.

Приими и нас, добрая мати, с любовию к тебе прибегающих и вопиющих сице: Радуйся, яко сиротам и вдовицам ты еси была мать и питательнице; радуйся, и нищим ты еси была милостивая подательнице и обидимых благая защитнице.

Радуйся, со князем супругом твоим в благочестии пожившая; радуйся, и чада твоя в страхе Божием воспитавшая. Радуйся, яко от корене твоего честнаго святый князь Вячеслав восприя мученическую кончину от брата своего; радуйся, яко и той с праматерию своею вселися в Царствие Небесное.

Радуйся, яко ты еси за всех христиан пред престолом Божиим верная молитвеннице; радуйся, яко ты еси ищущим пути ко спасению наставнице благодатная.

Радуйся, блаженная княгине Людмило, святая мученице и молитвеннице о душах наших.

Кондак 7 Коль многими бисеры и камением драгоценным украшен есть венец правды, паче солнца сияющаго образ святаго жития твоего, святая блаженная княгине Людмило, ибо подвиг доброго исповедания веры дарова ти Господь, сего ради и мы прибегаем под кров твой, ища спасения, и благодарно о тебе поем Богу: Аллилуиа.

Икос 7 Новое изобрете безчеловечие злочестивая невестка твоя Драгомира, егда ты бежала еси во град Течин, укрытися хотя от оныя, святая благоверная Людмило, она же, наученная сатанинскою силою, погубити душу твою хотяще позорною смертию, послаша вслед ти двух злочестивых боляр, предати тя на лютая страдания, аки агницу Христову, зависти ради.

Тии же собраша множество нечестиваго народа, взломаша двери княжескаго дворца и позорной смерти — удавлению предаша непорочное тело твое. Мы же, воспоминающе страшную смерть твою, вопием ти сицевая: Радуйся, блаженная Людмило, от злых боляр схваченная и вервием удавленная по выи твоей; радуйся, яко таковым образом угодившая Богу, пострадавшая мученически.

Радуйся, яко случися сие в субботу во едином часе нощи; радуйся, яко бе ти от рождения твоего шестьдесят и един год, Господом к мучению уготованная. Радуйся, яко тобою дивен Бог, во святых Своих является; радуйся, всем, носящим имя твое, скорая помощнице и молитвеннице.

Радуйся, градов Чешских похвало и утверждение; радуйся, яко мощи твоя прослави Господь нетлением благодатно.

Радуйся, блаженная княгине Людмило, святая мученице и молитвеннице о душах наших.

Кондак 8 Яко укрытися не может град на верху горы стояй, тако и тебе, святая мученице Людмило, воздвижеся лютое страдание нечестивою невесткою, но по кончине твоей прослави Господь мощи твоя и место погребения твоего, иже под градскою стеною града Течина. Мы же тя, угодницу Божию, просим: буди нам ходатаица ко Господу о прощении грехов наших, и мы вкупе с тобою Великому и Чудному Богу воспоим: Аллилуиа.

Икос 8 Вся была еси объята неизреченною радостию, блаженная мати Людмило, яко зриши обратившияся крещаемыя люди твоя, повелением Ангелов и во умилении сердца воздала еси хвалу Спасителю Богу, усердно молила Его, да призрит на обратившияся люди Своя, и да утвердит их в вере и в благочестии и да прославит имя Свое в стране Чешской. Мы же воспоминающе убо прерадостное сих событие, приносим ти благодарственная и похвальныя песни сия: Радуйся, неоскудеваемый источниче милостей к народу сему; радуйся, духовная наша мати, испросившая у Бога просвещение праотцам нашим. Радуйся, явлением на тя силы Божией христианы возрадовашася; радуйся, именем Всесильнаго Господа и твоею к Нему молитвою вся идолы в стране Чешской сокрушившая. Радуйся, мученице добрая; радуйся, молитвеннице пред Богом чудная. Радуйся, демонов коварствие Божественною силою упразднившая; радуйся, победы венец от руки Христа Жизнодавца приемшая.

Радуйся, блаженная княгине Людмило, святая мученице и молитвеннице о душах наших.

Кондак 9 Во всех концех земли Чешской и за ея пределами славится великоименитое имя твое, преблагостная мученице мати Людмило! Имела бо еси духа премудрости, яко мудрыми словесы безумных обуила еси, духа страха Божия, яко выну деланьми богоугодными душу очистила еси. Темже представ Престолу Вышняго, с сонмом Ангелов купно воспеваеши Ему: Аллилуиа.

Икос 9 Ветии многовещаннии не могут достойно изобразити величие твоих благодеяний, дарованных тобою, святая мученице Людмило; в стране бо Чешской и иных странах идолопоклонста, водворила еси Божественную веру, и избавила еси их от мрака языческаго и вечныя погибели, открыла еси им путь ко истинному спасению.

Сего ради с благодарением благочестно поем ти: Радуйся, многия в духовном разуме просветившая; радуйся, сердце твое на прошения и нужды приходящих к тебе открывала еси. Радуйся, странники и нищия питала еси; радуйся, яко с верою поклоняемся честной иконе твоей. Радуйся, чтуще память твою и мы ныне восхваляем Господа; радуйся, страданием твоим Церковь Христову украсившая.

Радуйся, взирая на страдания твоя, вернии прославляют ими Вышняго.

Радуйся, блаженная княгине Людмило, святая мученице и молитвеннице о душах наших.

Кондак 10 Спастися всем преискренне желая, молишися за ны горе у Престола Господня, избранница Христова, блаженная Людмило, якоже твоими молитвами пособствуеши нам в странствовании многотрудном земнаго жития, еже в покаянии и благочестии скончати, яко облече тя Господь Божественною силою, да обратиши вся неверныя и научиши всех со умилением сердец воспевати Творцу Богу: Аллилуиа.

Икос 10 Стена явилася еси стране твоей несокрушимая, богомудрая и необоримая защитнице всем призывающим тя, зане тако благоволи о тебе небеси и земли Творец Господь, прославляя угодницу Свою, и огради ю, яже при гробнице твоей совершашася знамения и чудесы, и изыде молва по всей стране, и понуди князя Вячеслава торжественно перенести нетленное тело твое из града Течина во град Прагу, в сооруженную его отцем церковь святаго великомученика Георгия. Мы же из глубины сердца с воздыханием к Богу глаголем ти, молитвеннице наша, песни таковыя: Радуйся, молитвенница наша перед Богом теплая; радуйся, яко изыде по всей стране вещание о чудесех твоих. Радуйся, яко внука твоего, святаго князя Вячеслава, понуди принести торжественно, яко мученицы Христовой, тело твое; радуйся, яко некий слепец прозре, еже прикоснуся земле с могилы твоея. Радуйся, яко успение твое торжествует Православная Церковь; радуйся, прославленная Богом на Небеси и на земли. Радуйся, явлением мощей твоих младенческую Церковь Чешскую возвеселившая.

Радуйся, блаженная княгине Людмило, святая мученице и молитвеннице о душах наших.

Кондак 11 Пение умиленное приносим ти, угоднице Божия, и смиренно молим тя: моли о нас Единаго Человеколюбца Бога, да не отвратит Он от нас лица Своего, и дарует нам по молитве твоей, святая мученице Людмило, прощение многих наших согрешений, мы же, прославляя Бога о тебе, вопием: Аллилуиа.

Икос 11 Святоносным Троическим сиянием горе осиянная, святая мученице Людмило, озари наша сердца, тьмою греховною покровенная, да елеем благих дел возжегша угасшия светильники наша, сподобимся брачнаго чертога Христова, идеже ты веселишися со святыми и слышиши сия от нас благохваления: Радуйся, предстояй ныне Агнцу Божию в лике мученическом; Радуйся, яко и по преставлении твоем с нами пребывавши. Радуйся, яко Христос по мучении твоем в чертог Свой тя всели; Радуйся, яко особливая покровительница именуешися Чешскаго народа православнаго. Радуйся, и о нас, сродних ти людех, присная пред Богом молитвеннице; Радуйся, луна, просвещенная от незаходимаго Солнца Правды. Радуйся, путеводительнице, правую стезю к вечному спасению нам показующая;

Радуйся, блаженная княгине Людмило, святая мученице и молитвеннице о душах наших.

Кондак 12 Благодать Пресвятаго Духа испроси нам, угоднице Христова, святая мученице Людмило, от Всещедраго Бога и Спаса нашего, вразумляющую и укрепляющую нас в деле спасения, да не безплодно будет в нас всеянное тобою семя святой веры, но да прозябнет и плод сотворит, имже возмощи нам питати души наша в будущей жизни, идеже вси святии воспевают Богу песнь: Аллилуиа.

Икос 12 Поюще твое преставление, ублажаем мученическую кончину, почитаем духовную память твою, святая мученице мати Людмило, яко многомощную молитвенницу не токмо земли Сербския и Чешския, но буди и нам, российским людем, благая молитвеннице ко Господу, да вопием ти: Радуйся, благодатию Святаго Духа одеянная; Радуйся, представшая Живущему во свете неприступнем. Радуйся, вдовицам правило богоугоднаго жития; Радуйся, теплая ходатаице, от Бога всем православным дарованная. Радуйся, соучастнице на Небеси жребия праведников веры Христовой; Радуйся, и со святыми слуги Его Трисвятую песнь воспевати сподобльшася. Радуйся, от Господа всех благ нам, молящимся ти, подательнице; Радуйся, яко всем православным христианом, имя твое молитвенно призывающим, на помощь скоро притекаеши.

Радуйся, блаженная княгине Людмило, святая мученице и молитвеннице о душах наших.

Кондак 13 О, святая мученице и верная угоднице Христова Людмило! Малое сие песнословие от нас приемля, моли милостиваго Бога нашего, да вселяется и благоухает в сердцах наших святыня православный веры, да умножается в житии нашем елей дел благих, да не угаснут светильники наши в полунощный час сретения Небеснаго Жениха, и да сподобимся купно с тобою выну воспевати Ему в вечном Царствии: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем читается икос 1 и кондак 1.

Источник: https://pravoslavie.wiki/sv-ljudmila.html

Ссылка на основную публикацию